top of page

ממובך למוצלח: המדריך השלם לארגון צילומי עובדים - גרסאת משאבי אנוש

בתור מהנדסת תוכנה לשעבר וצלמת מקצועית בהווה אני יודעת כמה חשובים הם ימי צילום לחברה, וכמה קשה לארגן אותם בפועל, בייחוד כאשר מדובר באנשי מחשבים, שהדבר האחרון שמעניין אותם זה להצטלם. עם זאת, תכנון נכון מראש והכנה מוקדמת יכולים לייצר חוויה חיובית לכולם, וגם לתת תוצאות שיעזרו לחברה.


דבר ראשון שנרצה לעשות זה לבחור תאריך צילומים.

חשוב לבחור יום שבו לכל מי שחשוב שיצטלם יהיה נוח להגיע למשרד (בייחוד במודלי עבודה היברידיים). וודאו שאין דד-ליינים דחופים באותו שבוע. כשלעובדים אין ראש לצילומים, כך זה גם יראה בתמונות ואף אחד לא רוצה את זה.

ביחרו יום מספיק זמן מראש על מנת לאפשר לכולם להתכונן לקראת הצילומים - לקפוץ למספרה, להתחדש בג'קט ייצוגי או חולצה מתאימה.

תזכירו להם שוב יומיים לפני הצילומים כדי למנוע מצבים שבהם הם שוכחים מהצילומים, ובדיוק מחליטים להגיע עם וואנזי למשרד.



ברגע שקבענו תאריך, הגיע הזמן לחשוב על הלוגיסטיקה.


location, location, location

וודאו שיש מקום במשרד לצילומים - אם אנחנו עושים צילומי headshots לעובדים - אני צריכה מספיק מקום כדי להקים סט צילומים עם תאורה ורקע. עדיף להקצות חדר נפרד כדי שכל אחד שמצטלם ירגיש יותר בנוח שהוא רק איתי בחדר, ולא שכולם מסתכלים עליו מצטלם.


אם אנחנו עושים צילומים ברחבי המשרד, צילומים קבוצתיים או אינדוודואליים, וודאו שהמקום מסודר, נקי ונשאר כך המהלך כל הצילומים. מומלץ להביא פריטים המייצגים את החברה, קמעות, צעצועים או פריטים בצבעי הלוגו.


אם עדיין אין לכם מראה גדולה במשרד, ממליצה להכין אחת כדי שכולם יוכלו להתכונן לקראת הצילומים

וירגישו שהם הגיעו במיטבם.


Timing is everything

התייעצו איתי לגבי שעות צילום, בייחוד אם אנחנו מצלמי ברחבי המשרד. שמש ישירה לתוך החלונות יכולה לא לעבוד טוב עם התמונות שאתם רוצים, ומצד שני, אם החלונות לרוב סגורים נשקול לפתוח תריסים כדי לאפשר אור טבעי שתמיד מצטלם מצויין. היעזרו בי לתכנון יום הצילומים כדי למקסם את המיקום והשעות הכי טובות.


דאגו ללו"ז מסודר, בין אם חלוקה של שעות הצילום לפי צוותים או תכנון של תמונות קבוצתיות, על מנת למנוע מצב שבו הצוות שבדיוק אמור להצטלם צריך לעלות לשיחת זום עם לקוח חשוב.

שתפו את העובדים בלו"ז ליום צילומים כדי להוריד את מידת חוסר הוודאות שלהם.


שימו לב שהרבה פעמים צילומים שמתחילים בבוקר (אחרי שכולם הגיעו, שתו את הקפה הראשון ומוכנים להתחיל את היום) בקלות גולשים לשעות ארוחת הצהרים. תערכו לעשות הפסקה באמצע הצילומים, ארגנו ארוחת צהרים משותפת, כדי שההפסקה לא תתפרש על שעתיים, או לחלופין (האופציה המועדפת עלי) הביאו כיבוד כך שכולם יוכלו לנשנש בזמן שנוח להם, ונוכל להמשיך את הצילומים בצורה רציפה.



עכשיו הגיע הזמן לדבר על ביגוד.


כבר במייל הראשוני שתשלחו לעובדים, תנחו אותם בלבוש שתרצו שבו הם יצטלמו - רשמי, קאז'ואל או ממותג של הארגון. ההחלטה על הלבוש נובעת ממטרות הצילומים והמיתוג של החברה.


אני ממליצה תמיד להנחות את העובדים להגיע בלבוש ייצוגי, שבו הם מרגישים בנוח. לא להגיע בחולצות עם פרינט בולט מידי, צבעים בוהקים, כיתובים ולוגואים של חברות אחרות (כן, גם לא נייקי או דמויות של מרוול).






אם תרצו תמונה קבוצתית של כולם, תשקלו להביא לעובדים חולצות ממותגות עם לוגו החברה. שימו לב שחולצות חדשות מהאריזה יוצאות מקומטות. כדאי לחלק אותן לפני הצילומים ולבקש מהעובדים להגיע עם החולצה מגוהצת (או לפחות מיובשת בלי קמטים).


תזכירו לעובדים יומיים לפני הצילומים, להגיע לבושים בהתאם והופעה מוקפדת - מגולחים ומצוחצחים. אם יש לכם בחברה כוח נשי חזק, תשקלו להביא ליום צילומים גם מאפרת ומסרקת כדי לתת לעובדות (וגם עובדים עם מצח בוהק במיוחד) כדי באמת לתת לעובדים תחושה של פינוק. במידה וזה משהו שמעניין אתכם, תשאלו אותי, יש לי נשות מקצוע שאני עובדת איתן באופן קבוע.



בשעה טובה הגענו ליום הצילומים עצמו!

ביום הזה חשוב לתת לעובדים חוויה חיובית ולשמור על רמות מורל גבוהות. אני ממליצה להביא כיבוד, כדי לשמור על רמות אנרגיה, ואם אתם עושים ארוחת בוקר זה גם מאפשר לעובדים לדחות את ארוחת הצהרים לשעה מאוחרת יותר וגם הצילומים יוכלו להימשך רצוף.

עודדו את העובדים לעמוד בלוז, להתכונן קצת לפני לקראת הצילומים שלהם - להחליף בגדים, לתקן איפור, פשוט להשתחרר ולהחליף פאזה רגע לפני שיעמדו לפני המצלמה.


לסיכומו של דבר, לארגן יום צילומים לעבודים לא חייב להיות משימה קשה. עם הכנה נכונה, ובהתייעצות איתי נוכל לתכנן יום צילומים שכולם יהנו בו, ויקבלו תוצאות שיהיו גאים בהן.

אפילו תוכלו לצלם קצת מאחורי הקלעים מצחיקים ולהעלות את זה בהאפי אוור הבא, או לרשתות החברתיות של החברה להראות את האווירה הכיפית שהייתה.

דברו איתי כבר היום להתחיל לתכנן את הצילומים שלכם, כי אתם הרי יודעים שלקבוע תאריך יקח זמן 😉





bottom of page