top of page

איך לגרום לעובדים להרגיש ולהיראות במיטבם ביום צילומים


בתור מנהלות משאבי אנוש בחברה אתן יודעות שנראות מקצועית היא הכרחית להצלחת הארגון שאתן עובדות בו. עם זאת לשכנע את העובדים להשתתף בצילומים יכול להרגיש כמו משימה בלתי אפשרית: או שהם ביישנים, לא רוצים להצטלם, או שהם משוכנעים שהם לא פוטוגנים, או פשוט לא מבינים למה זה טוב. אז איך לשכנע אותם להשתתף בצילומים ואפילו להנות מזה?

כמה טיפים קטנים יכולים לעשות שינוי גדול:

  1. מצאו צלם שמבין את התרבות הארגונית. חפשו צלם שיגרום לעובדים להרגיש בנוח, כי בסופו של דבר, אם המצולם מרגיש רגוע ונינוח, יש סיכוי טוב שיאהב את התמונות. בתור מהנדסת תוכנה לשעבר אני מכירה היטב את הוויב הייחודי שיש לחברות תוכנה, מכירה איך לדבר עם החבר'ה, לנהל שיחה קלילה ולשבור את הקרח לפני הצילומים.

  2. בחרו יום טוב לצילומים. בחרו יום שבו לרוב העובדים נוח להגיע למשרד ואין דד-ליינים קריטיים באותו שבוע. כשעובדים לחוצים לקראת ביקור של משקיע או הוצאת גרסא, הדבר האחרון שיעניין אותם זה צילומים.

  3. הנחו אותם לגבי לבוש. עודדו את העובדים להגיע לבושים בבגדים נוחים אך ייצוגיים. תנו להם לבטא את עצמם, אך גם להביא לבוש פורמלי יותר (בייחוד להנהלה). הקפידו להזכיר להם יומיים לפני הצילומים שיש להגיע מוכנים ומתוקתקים. הסבירו להם שלא כדאי להגיע בלבוש עם הדפסים צבעונים, חולצות עם משפטים או לוגואים. יש לי נוסח קבוע שאני מעבירה למי שמזמין את הצילומים ממני להעביר לעובדים לקראת הצילומים איתי. אם יש לכם נוכחות נשית חזקה, תשקלו לשתף גם מאפרת ומסרקת והפכו את היום לחוויה מפנקת עבורן. אם זאת אופציה שמעניינת אתכם, תשאלו אותי, יש לי נשות מקצוע שאני עובדת איתן באופן קבוע.

  4. הודיעו לעובדים מספיק זמן מראש - אולי יש שירצו להספיק לקפוץ למספרה לפני, לקנות חולצה חדשה, או שאולי ל-CEO הצעיר עדיין אין ג'קט ייצוגי בארון. עדכנו אותם בלו"ז של היום - מתי להגיע, מתי כל צוות מצטלם, מתי יש צילומים קבוצתיים. הפחתה במידת חוסר הוודאות ביום הזה יכולה להשרות רוגע ולהוריד את מידת ה"אנטי" שיכול להיות לעובדים מהיום הזה.

  5. הפכו את הצילומים לחוויה חיובית לעובדים - שלבו את הצילומים עם הפי-אוור או ארוחת בוקר מפנקת, יום מיוחד לחברה, הישג או הגעה ליעד. הביאו כיבוד מיוחד, מוסיקה והזמינו אותם להשתחרר קצת ולקשקש במטבחון לפני הצילומים כדי לעורר מצב רוח טוב ומשוחרר לקראת הצילומים.


בסופו של יום, ימי צילום הם ימים כיפיים שכולם יוצאים מורווחים מהם: הארגון מקבל תמונות שייצגו אותו בצורה מקצועית יותר, העובדים מקבלים תמונות רשמיות שיכולות לשמש אותם אח"כ לכל הפרופילים המקצועיים שלהם, ואתן, מנהלות משאבי אנוש מקבלות קרדיט על מחשבה שמקדמת גם את הארגון וגם את העובדים.


דברו איתי ונתכנן ביחד יום צילומים מוצלח וכיפי לעובדים שלכם.




bottom of page